23 Mart 2015 Pazartesi

Mor Menekşe ( Violette)





Menekşeden şeker, likör olur mu olur. Dağlarda değilseniz pazara bi göz atın, tam zamanı.
Önce şeker için ölçüleri veriyorum:

* 40 gr. menekşe
* 200 gr. toz şeker



Maalesef menekşelerin saplarını koparıyorum, uçlarındaki sarılıkları temizliyorum. Geriye sadece yaprakları kalıyor.


Yapraklara şekeri ekliyorum ve korkunç bıçaktan geçirip un-ufak yapıyorum, valla canavar gibi. Yağlı kağıt üzerinde ister sıcak odada, ister güneşte ama kuru ortamda  24 ya da 48 saat bekletiyorum. Şekerler iyice kuruduktan sonra havanda dövüp kristal şekline getiriyorum. Toz şekerim mor şeker oluyor ve mor mor kokuyor.



Yoğurtlarınızın  üzerine, kreplerinize, diğer tatlılarınızın içine bambaşka bir lezzet ve aroma katacak.

Şimdi de likör ölçülerini veriyorum. Pazarda pembe menekşeye de rastlayınca likörü onunla yapayım dedim.



250 ml kavanoz için ;

* 40 gr. toz şeker
* 200 ml. votka
* 30 gr. taze menekşe


Likör yaparken sadece saplarını ayıklıyorum. Toz şekeri, votkayı kavanoza koyup 
        üzerine  menekşeleri ekliyorum.



Karıştırıyorum, 1 ay gölge ve kuru bir yerde beklettikten sonra süzüp dostlara servise hazır hale getiriyorum.

Afiyet olsun.

5 yorum: