9 Mart 2015 Pazartesi

Kuzu göbekli, tarhun otlu yumurta





Yok böyle bir mantar tadı... Tam şu haftalarda pazarların gözdesi " kuzu göbeği " yanında da yine şu sıralarda yıldız " tarhun otu ".


Bu iki güzellik yumurta ile buluşuyor ve;

* 1 demet tarhun otu
* 150 gr. kuzu göbeği
* 4 tane yumurta
* 1 tane orta boy patates
* 2 sap taze soğan
* Bir tatlı kaşığı sarı hardal tohumu
* Bir yemek kaşığı zeytin yağı
* 80 gr. tulum peyniri
* tuz ve kara biber


Kuzu göbeklerini yıkamadan, sadece havlu peçete ile sildikten sonra bir parmak kalınlığında kesiyorum. Tarhun otlarını yıkadıktan sonra kalın saplarını elimle alıp iri iri koparıyorum. Patatesin kabuklarını soyup rendeliyorum. Taze soğanı yıkayıp ince ince dilimliyorum. 3 tane yumurtayı bir kaseye kırıyorum,  diğerini kırmadan bekletiyorum.



Kızgın tavaya zeytin yağını koyup mantarları, sarı hardal tohumları ile soteliyorum ve tavanın kenarına topluyorum. Tarhun otlarını atıp 3-5 dakika çeviriyorum. Patatesleri ekliyorum. Tavanın dibi tutmasın diye ateşi kısıyorum. Hepsini harmanlıyorum. Patatesler yumuşadıktan sonra taze soğanları, tuz ve kara biberi ekliyorum, karıştırıyorum. Tulum peynirlerini tavaya aralıklarla yayıyorum. Kırdığım yumurtaları da ardından kaşığımla yer açarak ekliyorum. Son yumurtayı da tavanın ortasına bütün olarak kırıyorum , kapağı kapatıyorum.


5-10 dakika sonra ağzınıza alacağınız her lokma bir şölen olacaktır. Pazarlar bu tadlarla şenlenirken siz de yararlanın derim.



Afiyet olsun.



Kuzu göbeklerini fırında ya da makinede kurutarak saklayabilirsiniz. Kuruduktan sonra aynen şöyle görünüyorlar



bilginize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder