25 Kasım 2014 Salı

limon turşusu (confit de citron)





Bu gördüğünüz limonların turşusunu kuracağım birazdan... Ağzımız , burnumuz kamaşacak. Bunun için bana:

*5 veya 6 adet limon
* 150gr deniz tuzu (konservelik)
* 3 yemek kaşığı tane kara biber
* 2 yemek kaşığı karanfil
* 3 yemek kaşığı tane kişniş  (sevmeyenler rezene de koyabilir)
* 4 veya 5 dal limon otu  (lemon grass)
* 1 adet orta boy vakumlu kavanoz gerekiyor.





Önce limonun  uç kısımlarından birini kesiyorum. Kestiğim taraftan başlayarak,  limonu bütünüyle parçalamadan (bir çiçek gibi) 4 parçaya ayırıyorum.





Elimdeki deniz tuzunu kara biber, kişniş ve karanfil ile harmanlıyorum, güzelce limonun içine yedirmeye başlıyorum  (limonun alt kısmının açılmamasına dikkat ederek).





Sıra limon otlarına geldi. Bunları kurdela gibi kullanıp, limonları (üst fotoğrafta gördünüz gibi) sıkı sıkı bağlıyorum. Paketleme tamam!  Aşağıda kavanozlama...



Her limonu (sıkış-tepiş) kavanoza yerleştiriyorum. Işıksız ve kuru bir yerde en az 4 hafta bekletiyorum. Balık , tavuk yemeklerime, mezelerime ve salatalarıma ayrı bir lezzet katıyor. Ufak bir hatırlatma yapayım: limon turşusunu kullanacağınız zaman tuz miktarına dikkat edin.

1 yorum:

  1. Buda çok güzel, bahçenin limonlarıyla ne nefis olurdu! Sadece bu yüzden, senin limon tursunu denemek için, ekimi orada geçirecegim ;))... Ö

    YanıtlaSil