12 Aralık 2014 Cuma

ev yapımı hardal (moutarde a la maison)







Hardal seviyorsanız bu tarifimi kaçırmayın derim. Hem doğal ürünlerle yapıyorum, hem çabuk, hem ekonomik, hem de gerçek bir hardal tadı.





* 60 gr. siyah tane hardal
* 50 ml. elma sirkesi
* 120 ml. su
* 20 ml. ayçiçek yağı
* 50 gr. bal (çiçek balı daha iyi oluyor)
* 50 gr. badem tozu
* 2 fiske tuz
* 20 gr. toz zerdeçal




Tane hardalları tozdan arındırmak için sudan geçirip, çalkalıyorum. Elma sirkesini, 120 ml suyu ve hardal tanelerini bir kavanozda 8 saat  bekletiyorum.






Hepsini birden blenderdan geçiriyorum.Yavaş yavaş çiçek yağını ekliyorum, karıştırıyorum. Sonra balı, badem tozunu ve tuzu ekleyip tekrar karıştırıyorum. Evet, toz zerdeçalı ekledikten sonra yavaş yavaş hardalımın rengi çıkıyor ortaya.







Karışımı toprak bir kabın içine aktarıyorum ve üzerini tülbent ile kapatıp 48 saat buz dolabında bekletiyorum. Sonra da cam kavanoza alıyorum. Bi deneyin bakalım.

Afiyet olsun.








4 yorum:

  1. Ben de yapmıstım bir kez çok zaman alıyor ama güzel oluyor... Eline saglık! Ö

    YanıtlaSil
  2. hardal tanelerini ıslatmanın dışında 20 dakika yeterli , tabi bir de buzdolabında bekleme süresi var.

    YanıtlaSil
  3. Hardal cok sevmediğim halde yedirdi bana bu tarif .

    YanıtlaSil
  4. Hardal cok sevmediğim halde yedirdi bana bu tarif .

    YanıtlaSil