19 Kasım 2014 Çarşamba

çikolatalı sufle - chocolate soufflé






Bu sufleyi bugün ilk kez denedim, garanti veriyorum kabarıyor da kabarıyor...Şimdi kullandığım miktarlara dikkat ama !

3 yumurta sarısı
5 yumurta beyazı
190 gr. süt
35 gr. tereyağ
35 gr. un
100 gr. şeker
135 gr. siyah çikolata %70
5 gr. tuz
süsleme için pudra şekeri
                                                     


Malzemeleri hazırlayınca fırını 190 dereceye getiriyorum. Ve kullanacağım sufle kaplarımın içini önce tereyağ ile sonra da toz şekerle kaplıyorum.


35 gr. tereyağını , 35 gr. un ve 5 gr. tuz ile hamur şekline getiriyorum.


75 gr.şeker ve 190gr. sütü orta ateşte kaynatıyorum. Yukarıda hazırladığım hamuru da yavaş yavaş bu kaynamış süte ekliyorum, karıştırıyorum. Karışım yoğunlaşınca ateşi iyice kısıyor ve  çikolataları ekleyip ,  karıştırıyorum.




3 yumurta sarısını da ekleyip , karıştırıyorum ve  ateşten alıyorum. Çikolata hamuru başka bir kaba alıp bekletirken, 5 yumurtanın beyazını ve 25 gr. şekeri telle köpük oluncaya dek çırpıyorum.


Çikolatalı karışıma beyaz köpüklerimi spatulayla yavaş yavaş yediriyorum. 


İyice karıştırdıktan sonra hamurumu kalıplara dolduruyorum. Kalıpları ağzına kadar doldurmakta yarar var, iyi kabarabilmesi için. Kenarlarını temizliyorum ve tüm kalıpları bir borcam tepsisinin içinde  - önceden 190 dereceye getirdiğim -  fırınımın orta bölümünde 19 dakika  bırakıyorum.



Bunlar çıkıyor ortaya... 

Benim kalıplarımla 6 adet sufle çıktı. Değişik sufle kalıpları kullanırken dikkat edilecek şey iç yüzeylerinin düz olması, suflenin kabarmasını engellememesi için.
Hoşça kalın

10 yorum:

  1. Hmm, yummi yummi...Ö

    YanıtlaSil
  2. Bak iste yorumlar gidiyor! Bunu gördüysen yanıtla! Ö

    YanıtlaSil
  3. )) Tamam anlasıldı! Bu da çöcülmüs oldu. Adrese gelince: www.tadlaralemi.blogspot.se, www.tadlaralemi.blogspot.com.tr. Ikiside buraya yönlendiriyor. Hadi bakalım sana kolay gelsin. Bak Ufuk "bu nedir" diye soruyor, yanıtlasana! ;))

    YanıtlaSil
  4. Yazım hataları için özür diliyorum; aslında yazmak istediğim kelimeler şunlardı "anlaşıldı, çözülmüş, İkisi de " Ö

    YanıtlaSil
  5. 190gr kaç ml süt ediyo yazar mısınız.hemen denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Aylin, 190 gr. süt , en küçük 200 ml süt paketine 1 çorba kaşığı daha eklersen eşit oluyor
    hoşça kal

    YanıtlaSil
  7. Hemen istiyorum bundan :) ellerine sağlık zülkerim...

    YanıtlaSil
  8. bayildim ben bu bloga! hemen mutfaga giresim geldi :)

    YanıtlaSil
  9. "Hayatımda yediğim en güzel sufle!!"dedi eşim;))gerçekten çok başarılıı👍

    YanıtlaSil