29 Aralık 2014 Pazartesi

cibez






Cibez cibez dün pazarda her yerdeydi cibez... Belki bazı arkadaşlarım henüz tanışmamışlardır bu boyu minik lezzeti dev gibi, rakının yanına en iyi dost sebzeyle,  bilgilendireyim dedim!

Cibez, aslında lahananın ve karnabaharın kesilip toplanmasından sonra toprakta kalan köklerinden büyüyen bir bitkidir. Zavallıcık toprakta öyle kendi kendine ne lezzetler toplamış.





İlk toprağını yıkadıktan sonra sirkeli suda 15-20 dakika bekletiyorum. Büyük parçalar varsa ikiye bölüyorum, en dış kalın yaprakları ayıklıyorum. Kaynamış suyun içine atıp en fazla 10 dakika bekletip, tekrar soğuk suya bırakıyorum. Süzgece alıyorum.

Servis tabağına alıp önce tuz, limon ve zeytinyağı, ezilmiş sarımsak ekliyorum.


Yok böyle bir tat ...

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder