5 Aralık 2014 Cuma

kestane püresi (creme de chataigne)









 Uzun kış geceleri için size enfes bir kestane tadı veriyorum şimdi. Tek derdi ayıklaması. Ona da çözüm var, hem de çok basit . Gereken malzemeleri yazıyorum;

* 1 kg. kestane püresi (haşlanmış, ayıklanmış , süzgeçten geçmiş haliyle)
Ben pazardan aldığım 1 kg. kestaneden 800 gr. püre elde ettim.
* 750 gr. şeker
* 200 ml su
* 2  çubuk vanilya
* 2 yemek kaşığı rom

Önce bıçak ile  kestanelerin dış kabuklarını ayıklıyorum. Maalesef o iç, sarımsı, en ince bölümlere saklanmış ince kabuk kalıyor. Bizim işimiz de bu kabuğu kolayca çıkarabilmek. Dış kabuklarını ayıkladığım kestaneleri bir tencerede kaynamakta olan suya bırakıyorum.  Kapağı kapalı olarak  25-30 dakika haşlıyorum. Suyunu süzdükten sonra , tel süzgecimin altına çukur bir kap yerleştiriyorum. İnce kabukların ne denli kolay çıktığını göreceksiniz. Ve kaşığın tersiyle kestaneleri ezerek bu süzgeçten geçiriyorum.


Şimdi de süzgecin altında neler oluyor görelim. O inatçı, ince kabuklar süzgeçte kalıyor.


 Ayıklanmış kestaneler püre haline geliyor.


Diğer taraftan başka bir kabın içinde (1 kg. kestane püresi için) 750 gr. şekeri ve 200 ml suyu şurup yapmak için orta hararetteki ateşe koyuyorum. Şeker eriyince,  ilk kaynamadan 4-5 dakika sonra vanilya çubuklarından sıyırdığım parçaları ve kestane püresini de bu şurubun içine koyuyorum.



Karışımı önce çırpıcı ile karıştırıyorum, homojenleşince de tahta kaşıkla karıştırmaya devam ediyor  ve ateşi kısıyorum. Ta ki pürenin rengi koyulaşıp, parlak, kestane şekeri gibi bir tona gelene kadar karıştırıyorum. Yaklaşık 1/2 saat . En son dakikada ise 2 yemek kaşığı rom ekleyip ateşi kapatıyorum. Püremi steril ettiğim sıcak kavanozlara dolduruyorum . Kapaklarını kapatıp 1 saat boyunca ters çevrilmiş olarak bırakıyorum. İşte sonuç;


 Bu püreyi buzdolabında en fazla 6 ay  saklayabilirsiniz.                                                                                                                   


Kestane ile işimiz bitmedi, bitemez de.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder