9 Aralık 2014 Salı

kremalı ıspanak (épinards a la creme)



Benim için sebzelerin kralı olan ıspanak ile bugün kolay bir tarifim var. Gereken malzemelerim şöyle;

* 500gr. ıspanak
* 8-9 adet arpacık soğanı
* 2 diş sarımsak
* 25 gr. permesan ya da tulum peyniri rende
* 2 yemek kaşığı zeytinyağı
* 1 adet muskat rendesi
* 3 yemek kaşığı krema
* tuz, karabiber, kekik, pul biber, susam



Arpacık soğanlarını ve sarımsakları,  kabuklarını soyduktan sonra  bıçağımın geniş yüzeyi ile eziyorum. Tencerede kızdırdığım zeytinyağının  içine bırakıyorum. Soğanlar altın sarısı rengini alana kadar karıştırıyorum ve muskat rendesini ekliyorum. Ayıklanmış ıspanakları ekliyorum ve tekrar karıştırıyorum. Tuz, karabiber, kekik ekliyorum. Yaklaşık 5 dakika karıştırdıktan sonra krema ve peyniri ekliyorum. En üstünü de susam ve pul biber ile süslüyorum.


Kızarmış ekmek ile de servis yapıyorum. Afiyet olsun.

Küçük Not: Ispanakları ayıklarken sadece kökünden ayırmak için bıçak kullanıyorum. Mümkün olduğunca iri yapraklı pişiriyorum.







4 yorum: