6 Nisan 2015 Pazartesi

Kurutmalarım volume1

                   




Tozu dumana katıyorum bugün. Ne kadar ot, soğanlı-soğansız bitki var hepsini önce bi kurutuyorum. Sonra bazılarını havanımdan bazılarını da öğütücüden geçirip toz haline getiriyorum. Gelsin çorbalar, soslar, makarnalar, omletler... İşte birkaç örnek size;




Yukarıdaki yeşil tozları ısırgan otundan öğütüyorum. Pazardan aldığım ısırganları yıkadıktan sonra en sert saplarını ayıklayıp, kurutma makinesinde 2 saat kurutuyorum. Öğütücüden geçirip, baharatlıklara aktarıyorum. Kuru, gölge yerde 6 ay tadını ve rengini koruyor.  



Kuru soğanı, sarımsağı ince ince doğruyorum. Makinede 4 saat kurutuyorum. Kurumuşları öğütücüden geçirince nefis tozlar çıkıyor ortaya. 


Bu  soğan ve sarımsak tozlarını da dilediğim her kuru ot ile karıştırıp bomba bi çeşni hazırlıyorum . 


Hele pancar yaprağı ... Saplarını bir türlü kurutamadım, ama en az 6 ay rengini ve rayihasını koruyan yapraklarını, biraz ısırgan ve sarımsak tozu, tuz , karabiber ile karıştırınca dayanılmaz bir mercimek çorbası yapıyorum. 


Kış ilacı lahanayı kurutmak biraz zorluyor olsa da sonuç başka bi bomba. Tek başına kullanıyorum bu sebzenin kurusunu.


Eğer bugün size biraz baharat kokusu gönderebildiysem ne mutlu bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder