15 Nisan 2015 Çarşamba

yumurta yuvası ( scotch eggs)









Gördüğünüz efsaneyi mutlaka sıcacıkken ikiye ayırıp löpürdetmelisiniz.

Önce haşlanmış yumurtalarımın pişmesini durdurmak için bir kabın içine yarısını dolduracak kadar buzlu su koyup hazır bekletiyorum. Başka bir tencerede kaynattığım suyun içine 6 adet yumurtayı bırakıp 6 dakika pişiriyorum. 6 dakika sonra yumurtaları alıp buzlu suya bırakıyorum. Kabuklarını soyup bekletiyorum.


Sıra yumurtaların dış sıvasında. Bizim kasap tezgahındaki köy tavuğu kalçalarını bi güzel kıyma yaptı sağolsun.Aynen bir köfte hamuru yapar gibi bir iç hazırlıyorum.

* 250 gr. tavuk kıymasına;
* 1 baş kuru soğan incecik doğranmış
* 2  yemek kaşığı galeta unu
* 1 yemek kaşığı tulum peyniri rendesi
* 1 limon kabuğu rendesi
* kimyon,
* hardal tozu,
* toz tatlı biber,
* ısırgan-kereviz kurutmalarımdan bir tutam
* tuz, karabiber... (arzunuza göre çeşitlendirebilirsiniz)




ekliyorum ve yoğuruyorum. Hamuru top yapıp iki streç arasına alıyorum ve hafifçe bastırarak ince açıyorum. Bu hamuru streç yardımı ile hazırladığım yumurtaya bi güzel giydiriyorum. Dış sıvada açık kalmamasına dikkat ediyorum.



Yumurtalar artık yuvalarında... Hemen bir pane istasyonu kuruyorum. Un, yumurta ve galeta unu üçlüsü.


Derin bir kızartma tenceresinde çok kızgın yağda koyu altın sarısı rengini alana dek kızartıyorum.


Afiyet olsun.

Semsa Denizsel'e teşekkür ediyorum, bu lezzet ile beni tanıştırdığı için.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder